|
Porozmawiajmy o integracji - zadania pedagogów w klasie integracyjnej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2008 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W klasach integracyjnych pod opieką dwóch pedagogów pozostają dzieci o bardzo zróżnicowanych zdolnościach i możliwościach. Nauczyciele dążą do tworzenia sytuacji sprzyjającej pobudzaniu wspólnej aktywności z jednoczesnym uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań i uzdolnień na miarę możliwości danego dziecka. Są, więc inicjatorami i stymulatorami procesów rozwojowych i edukacyjnych, a jednocześnie najważniejszą osobą, która dostarcza pozytywnych wzorców interakcji i stosunków osobowych. Nauczyciele swoim działaniem winni wzmacniać siły tkwiące w dziecku. Dążyć do wspólnych działań dających obopólną korzyść.
Na każdej lekcji nauczyciele stwarzają warunki do wspólnej aktywności, z jednoczesnym uwzględnieniem możliwości danego dziecka poprzez:
Planowanie pracy umożliwiającej stosowanie zajęć o jednym lub kilku zakresach z uwzględnieniem naprzemienności.
Troska o harmonijny rozwój każdego powierzonego dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, emocjonalnej, poznawczej, duchowej, społecznej.
Unikanie zbyt dużego nagromadzenia materiału z jednoczesnym uwzględnieniem zróżnicowanego poziomu wymagań w stosunku do dzieci mających kłopot z nauką i uczącą się szybciej, łatwiej.
Podmiotowe traktowanie każdego ucznia.
Umożliwienie dzieciom sytuacji odprężenia się po wysiłku stosując elementy metod relaksacyjnych (Polender Jacobson, Pedagogika Zabawy i inne).
Akceptowanie odmienności dziecka, poszanowanie jego godności.
Stwarzanie okazji dzieciom do podejmowania samodzielnej decyzji, co do wyboru zadania.
Eliminowanie różnorodnych klasowych podziałów, unikanie rywalizacji.
Niwelowanie nadmiernej opiekuńczości a umożliwianie rozsądnej współpracy i wzajemnej pomocy.
Zapewnienie atmosfery wzajemnej życzliwości, tolerancji, dbałość o przestrzeganie pewnych reguł i norm postępowania.
Zachęcanie dzieci niepełnosprawnych do wykonywania różnorodnych zadań dających im możliwość przeżycia sukcesu.
Przystosowanie programu nauczania do możliwości dziecka.
Stała współpraca i współdziałanie ze specjalistami zatrudnionymi w szkole (logopeda, pedagog specjalny, rehabilitant ruchowy).
mgr Elżbieta Dobrzykowska Zespół Szkół Integracyjnych w Inowrocławiu |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|